čtvrtek 14. ledna 2010

Pracovní

První pracovní týden doma. Má to svoje výhody a nevýhody. Před druhou v noci jsem nešel spát ani jednou, ale za to vstávám až kolem půl desáté. A dneska v jedenáct (zamáčknul jsem budík a řekl si, že si ještě chvíli poležím... hodinku a půl).

Jak už jsem psal na Twitter, nejlíp se pracuje v noci. Přemýšlím proč, ale nejspíš to bude proto, že mě nemá co rozptylovat. I když - internet je tu pořád. Tak se mi asi i líp přemýšlí, nebo jinak nevím.

Seznamuju se s novýma věcma a docela to jde. Baví mě to! Když se tím prokousávám, programuju to a při tom to víc a víc chápu. Kouzlo poznávání. Nebo tak nějak.

Nevýhody jsou, že není moc zážitků. Když pominu to, že jsem si nějaký věci srovnal v hlavě, tak se skoro nic neděje. Řešil jsem cestu do Minsku, nakonec se ukázalo, že nemusím složitě vyřizovat vízum v Praze, ale stačí na běloruském letišti. Jen ta cena nebude 60 € jako v Praze, ale 180 €. No co se dá dělat. A taky nevím, co budu dělat, když mi ho nedají... ale na žádným seznamu myslím nejsem :-)

Včera čajovna - dýmka a sladký čaje (karamelový s mlíkem a šaj bil něco něco). Dobrý to bylo! Porsche stále nepojízdné, pouštění youtube a tak dále. Musím dát k dobru jednu story (ono to nebude tak legrační, jako naživo na místě, ale co už). Varování - je to trošku nerdovský, ne nutně pro každýho vtipný...

Bylo nebylo, v české kotlině byla jedna herně vývojářská firma. Ta vyrobila 3D střílečku, která byla docela realistická. Což zaujalo americkou armádu a objednala si ještě realističtější verzi pro své potřeby. Firma ji tedy vyrobila. "Hra" byla vypiplaná do nejmenšího detailu.

V lesích se proháněla zvěř, kterou bylo možné zastřelit, byly tam potůčky, jezírka, stromy. U jezírek poletovaly mušky, chodila tam pít ta zvěř. A tak dále, a tak dále. Máte představu. Všechno fungovalo jak mělo, jenom se občas stalo, že letící vrtulník zničehonic explodoval ve vzduchu. Nikdo do něj nestřelil, neměl závadu, prostě si explodoval.


Inu bug. Vývojáři začali zkoumat... zapnuli sledování, co se ve hře děje a po pročtení záznamů přišli na to, že vrtulníky vybuchují po střetu se čmelákem. Pokud si říkáte WTF, zvlášť při takové realističnosti, říkáte si správně. Tak začali hledat dá...

Při vývoji měl jeden z vývojářů problémy s letem čmeláka - nebyl dostatečně čmelákoidní. Tak upravoval jeho parametry (hmotnost, výkon) až dosáhl kýženého výsledku. A pak šel dál, fungovalo to jak mělo, takže co řešit.

Jenom nikdo nepočítal s tím, že se srazí vrtulník s třítunovým čmelákem...

No, nejspíš to není úplně přesnej popis, ale tak nějak to snad bylo :-)

A to je asi vše pro dnešek. Zítra je pátek a vypadá to na míň práce. A ač se to může zdát divný, začínám se těšit do Běloruska, zvědavost vítězí. V neděli Praha, na to se taky docela těším.

A dneska bych mohl jít spát před půlnocí... no uvidíme, chtěl bych, ale moc tomu nevěřím...

1 komentář: